زومیکا یادگیری سریع زبان آلمانی : ترفند های 100% تضمینی! - زومیکا

 یادگیری سریع زبان آلمانی به راحتی میسر نمی شود مگر با تلاش و کوشش فراوان زبان آموزان در مسیر یادگیری! اما در این بین شرکت در دوره های زبان آلمانی در یک موسسه با تجربه هم روی موفقیت شما تاثیرگذار است!

افراد با اراده و مصمم می توانند این چالش ها را به فرصت تبدیل کرده و از آن بهره ببرند. البته گفتن یادگیری سریع زبان آلمانی آسان‌تر از انجام دادن است، چرا که هیچ مسیر موفقیتی در یک شب طی نگردیده است . با این حال، می توان برای یادگیری سریع زبان آلمانی یک نکته را مد نظر قرار داد که آن هم تمرین کارآمد و هوشمندانه در کنار مطالعه می باشد.

نا گفته نماند زبان آلمانی برخلاف فارسی و انگلیسی که بسیار لهجه در آن مهم است، خیلی نیازمند به یادگیری لهجه نمی باشد. دلیل این موضوع این است که در زبان آلمانی همان گونه که در کتاب هایشان بیان می شود به همان صورت کتابی و رسمی صحبت می کنند. همین عامل کمک بسیاری در روند یادگیری زبان آلمانی خواهد کرد.

در ادامه ی این مقاله از زبان نگار در مورد یادگیری سریع زبان آلمانی صحبت خواهیم کرد و همچنین به معرفی چهار گام موثر در نحوه ی یادگیری زبان آلمانی اشاره خواهیم نمود، همراه ما باشید.

یادگیری سریع زبان آلمانی
یادگیری سریع زبان آلمانی

یادگیری سریع زبان آلمانی با به خاطرسپاری پر استفاده ترین واژگان آلمانی

یادگیری و تمرین واژگان، بخش اصلی و ابتدایی ترین مسیر یادگیری سریع زبان آلمانی است. هیچ راه میانبری وجود ندارد. با این حال، همه ی کلمات برابر نیستند. مهم است بر روی کلماتی تمرکز کنید که بیش‌ترین کاربرد را در زبان دارد.

از لحاظ یادگیری زبان، پرکاربردترین لغات به این معنی است که ممکن است شما چقدر از یک کلمه خاص در مکالمه روزمره استفاده کنید. این دقیقا همان جایی است که کاربرد لیست کلمات پر تکرار مطرح می‌ شود.

لازم نیست همه این نکات را برای شیوایی بیان یاد بگیرید. ۱۰۰۰ واژه پر استفاده در زبان آلمانی در حدود ۸۰ % از زبان نوشتاری را تشکیل می‌ دهند. بنابراین اگر بر روی آن‌ها تمرکز کنید، یک دایره لغات بزرگی در زبان آلمان خواهید داشت که قادر به درک آن هستید. این آسان‌ترین راه برای یادگیری زبان آلمانی و کلمات آن است که در زندگی واقعی به آن نیاز دارید.

✅ برای شرکت در کلاس خصوصی آلمانی روی زبان نگار حساب کنید.

لیست‌های فراوانی از دایره لغات پر کاربرد برای همه زبان‌ها می‌تواند در اینترنت به راحتی یافت شود. اما برای یادگیری سریع زبان آلمانی، مکان شروع خوب “wiktionary” است یا همان “Free dictionary آنلاین آلمانی” ، نیز می باشد. اما شما با کمک موتور جستجو google موارد بیشتری برای انتخاب پیدا خواهید کرد.

برای حفظ  و به خاطر سپاری بهتر لغات برای یادگیری سریع زبان آلمانی، نرم‌افزار flashcard Anki  را توصیه می کنیم.

این روش تکرار در فواصل مشخص را ارایه می‌دهد که به این معناست که به جای مطالعه کلمات یکسان در یک ترتیب یکسان، Anki  آن‌ها را در فواصل زمانی استراتژیک را به شما نشان خواهد داد.

به این ترتیب آن‌ها به حافظه بلند مدت شما وارد می‌شوند. همچنین تعداد کلماتی را که شما از قبل می‌دانید را ردیابی می ‌کند.

یادگیری سریع زبان آلمانی
یادگیری سریع زبان آلمانی

یادگیری افعال Modal برای یادگیری سریع زبان آلمانی

یکی از هیجان ‌انگیزترین چیزهایی که در مورد آلمان وجود دارد تعداد صرف کلمات و حروف ربط است. فعل ها با توجه به حالت و تنش همانند شخص و اعداد گرامری تغییر می کنند.
یادگیری همه اشکال هر فعل می‌تواند خسته‌کننده باشد، به خصوص برای گذشته ناقص یا ساده. در عوض شما یاد می‌گیرید که تنها هفت کلمه را به کار ببرید که به شما اجازه می‌دهد تقریبا هر چیزی که نیاز دارید را بیان کنید.
چیزی که در اینجا در مورد آن صحبت می‌کنیم، افعال Modal، مخصوصا این هفت مورد است:
    können (can)
    wollen (want)
    sollen (should)
    dürfen (may/be allowed to)
    müssen (must)
    möchten (would like)
    mögen (like).
این افعال Modal ، که در یک جمله به کار می‌روند، موقعیت فعل را می‌گیرند و در عوض به سمت پایان جمله در مصدر حرکت می‌کنند درواقع افعال افعال کمکی هستند که با اضافه شدن ان ها به جمله شرایط خاصی مانند اجازه، احبار و توانایی و … را نشان می دهند.

به عنوان یک فرمول، کمی شبیه این به نظر می‌رسد:
Subject + Verb + Object → Subject + Modal Verb + Object + Verb (infinitive)

یادگیری سریع زبان آلمانی
یادگیری سریع زبان آلمانی

این به شما این امکان را می‌دهد که از انواع افعال در تعداد زیادی جمله استفاده کنید بدون اینکه بدانید چطور هر کدام از آن‌ها را هماهنگ کنید. تا وقتی که شما یاد گرفتید که چطور افعال Modal را هماهنگ کنید، تمام چیزی که شما نیاز دارید فرم مصدری است. این دو جمله را با هم مقایسه کنید:

Ich gehe nach Hause. (من به خانه می‌روم.)
Ich möchte nach Hause gehen. (من دوست دارم به خانه بروم)

در جمله ابتدا، gehen  مزدوج است، اما در جمله دوم در مصدر قرار دارد. این دو جمله دقیقا یکسان نیستند، اما کاملا مشخص است و هر فرد بومی متوجه منظور شما خواهد شد.

به مثال زیر توجه کنید:

.Das habe/hatte ich nicht gewollt (من این رو نمی خواستم/ من این رو نخواسته بودم)

یادگیری سریع زبان آلمانی با یاد آوری جنسیت اسامی(کدگذاری رنگی)

چیزی که برای بسیاری از زبان آموزان آلمانی آسان نیست این واقعیت است که زبان آلمانی سه جنس را برای اسامی خود می‌شناسد: مذکر، مونث و خنثی.
این مساله با این واقعیت پیچیده‌تر می‌شود که هیچ قاعده مشخصی وجود ندارد که در آن جنسیت به یک نوع اسم اختصاص داده شود و همیشه یک استثنا وجود دارد.
به نظر می‌رسد که قاعده و قانون خاصی برای این موضوع وجود ندارد.

ساده‌ترین راه برای یادگیری جنسیت در زبان آلمان، رفتار با جنس یک اسم به عنوان بخش جدایی‌ناپذیر از کلمه درست از ابتدا است.
یک ترفند کوچک برای این که این کار را آسان‌تر و سریع‌تر انجام دهید این است که فلش کارت هایی با چندین رنگ تهیه کرده و رنگ خاصی را به یک جنسیت اختصاص دهید.

برای مثال، می توانید رنگ سبز را به جنسیت مردانه قرمز برای جنسیت مونث و آبی برای جنسیت خنثی اختصاص دهید.
هنگام مطالعه واژگان، هر اسم را بر روی یک کارت در رنگ اختصاص‌یافته به جنسیت خود بنویسید. این به شما یک نشانه بصری می دهد و به شما کمک می‌کند تا به راحتی جنسیت کلمه را به یاد بیاورید.
کدگذاری رنگی را می توان با یک روش یادآوری موثرتر کرد و آن می تواند به این صورت باشد که :

یادگیری سریع زبان آلمانی
یادگیری سریع زبان آلمانی

زمانی که یک اسم یاد می‌گیرید، آن را در ذهنتان توصیف ‌کنید و یک ارتباط ذهنی با رنگ جنسیت دستوری ایجاد کنید.
به عنوان مثال، شما می‌توانید زمانی که کلمه “der Hund,” را یاد می گیرید یک سگ سبز را به یاد داشته باشید. این کار را به طور مداوم انجام دهید و شما در زمان کمی استاد جنسیت آلمانی خواهید بود.

یادگیری سریع زبان آلمانی با حفظ کردن کلمات مشابه در زبان دیگر

زبان‌ها در انزوای کامل رشد نمی‌کنند. آن‌ها به همان شکل با افرادی مخلوط می‌شوند که با آن صحبت می‌کنند و مانند درختان خانوادگی درهم‌تنیده شده‌اند. هر کدام از زبان ها از دیگر زبان ها کلماتی را قرض می کنند و زبان آلمانی از این امر مستثنی نیست.

این کلمات را که به آن ها کلمات مشابه در زبان های دیگر نیز می گویند به اصطلاح cognates  شناخته می شود.

خبر خوبی است که به دلیل “cognates”  شما به راحتی می توانید زبان آلمانی یاد بگیرید. درواقع cognates  کلماتی هستند که در دو زبان مختلف استفاده می شوند که هجی کردن و معنی آن آنقدر شبیه است که به راحتی شناخته  و درک می‌شوند.

این تشابهات یادگیری زبان کاملا “از صفر” را ممکن می کنند، چون قبلا چندین واژه در اختیار شما وجود دارد.

خبر خوب برای سخنگویان آلمانی این است که هزاران واژه آلمانی وجود دارد که به کلمات انگلیسی تعلق دارند. این دو زبان ریشه‌های مشترک زیادی دارند.

برای مثال:

  • “water” → Wasser (t → s)
  • “chin” → Kinn (ch → k)
  • “father” → Vater (th → t)

به همین سادگی، شمابا کمک این ترفند ها می توانید یادگیری سریع زبان آلمانی را با موفقیت انجام داده و از این زبان در موقعیت های مختلف استفاده کنید.

در ادامه باید این را متذکر شویم که یادگیری هر زبانی علی الخصوص یادگیری زبان آلمانی نیازمند ممارست در تمرین می باشد.

تکرار و تمرین هوشمندانه و زیر نظر اساتید با تجربه نیز می تواند برای دست یابی به سریعترین زمان ممکن برای یادگیری زبان آلمانی کمک شایانی بکند.

استفاده از کلاس های آموزش زبان آلمانی و قرار گیری در محیطی که بتوانید کمی به صورت تخصصی به زبان آلمانی صحبت کنید برای به خاطر سپاری کلمات آلمانی بسیار مفید است.

زیرا که در این کلاس ها، حتی برای ساعت هایی خود را در مسیر یادگیری قرار می دهید که این می تواند نقطه عطفی برای یادگیری سریع و هوشمندانه زبان آلمانی محسوب گردد.

در آموزشگاه زبان های خارجی زبان نگار سعی بر آن شده که با به کارگیری اساتید با تجربه، آموزش های مناسب برای یادگیری هر چه بهتر زبان آلمانی در اختیار زبان آموزان قرار گیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 63 views بار دسته بندی : بلاگ زبان فرانسه تاريخ : 6 نوامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.