زومیکا یادگیری زبان روسی با 10 فیلم برتر - زومیکا

اگر می‌خواهید با کمترین هزینه زبان روسی خود را تقویت کنید پیشنهاد عالی ما به شما تماشای فیلم‌های روسی است. برای تقویت واژگان و یا بهبود مهارت شنیداری، دیدن چند فیلم با دقت کافی شما را به هدف خود بسیار نزدیک می‌کند. با این روش شما با یک تیر دو نشان زده‌اید زیرا علاوه بر یادگیری، شما می‌توانید در خانه خود سرگرم هم بشوید. حال نخست باید بفهمیم که چرا یادگیری زبان از طریق فیلم تا این اندازه اهمیت دارد.

چرا زبان روسی را با فیلم یاد بگیریم؟

دیدن فیلم‌های سنمایی از آن جهت مهم است که شما را در خود غرق می‌کند طوری که انگار شما در زندگی واقعی آن اتفاقات را تجربه می‌کنید و به مثابه سفری کوتاه به روسیه به حساب می‌آید و شما را در مدت زمانی طولانی‌تری در معرض زبان روسی قرار می‌دهد. هرچند اگر نمی‌توانید تا این حد زمان برای فیلم اختصاص دهید، برنامه‌های تلویزیونی می‌تواند گزینه بهتری برای شما باشد. اما اگر وقت آزاد داشته باشید دیدن فیلم‌ها را به شما توصیه می‌کنیم.

مزیت دیگری که تماشای فیلم‌ها برای زبان‌آموزان دارند این است که بر اساس ژانری که فیلم در آن ساخته شده شما قادر خواهید بود واژگان موضوعی یاد بگیرید. این دسته‌بندی واژگان بر اساس موضوع، خود در فرآیند یادگیری شما بسیار مهم و تأثیرگذار است، زیرا بدون صرف هیچ زمانی، به گروهی از واژگان و عبارات مرتبط در یک فیلم واحد دسترسی خواهید داشت. برای مثال، اگر بخواهید اصطلاحات تاریخی یاد بگیرید، کافیست یک فیلم تاریخی را انتخاب کرده و به تماشای آن بنشینید، آنوقت خود خواهید دید که اینکار چقدر در زمان و انرژی شما صرفه‌جویی می‌کند.

تماشای یک برنامه آموزشی یادگیری زبان به مدت دو ساعت کار بسیار طاقت‌فرسایی است، اما شما همان زمان را برای تماشای فیلم سپری می‌کنید اما نه تنها احساس خستگی نمی‌کنید بلکه تا آخر فیلم با حوصله و دقت به تماشای آن خواهید نشست. زمانی که در حین سرگرمی چیزی را یاد بگیرید مطالب به‌راحتی در ذهن شما نقش می‌بندد و یادگیری عمیقی صورت خواهد گرفت. این حجم از یادگیری را حتی با کتاب‌های آموزشی تجربه نخواهید کرد، پس بجای آنکه دو ساعت از عمر با ارزش خود را صرف یادگیری پرمشقت با کتاب کنید، به تماشای فیلم مورد علاقه خود بنشینید. در ادامه ۱۰ فیلم برتبر زبان روسی معرفی خواهد شد.

  1. Солярис/ سولاریس

این فیلم روسی در ژانر علمی- تخیلی در سال ۱۹۷۲ بر اساس رمانی با همان اسم ساخته شده است. داستان این فیلم در مورد بحران‌های عاطفی چند خدمه در یک ایستگاه فضایی است. این فیلم به‌طور گسترده یک فیلم علمی تخیلی کلاسیک در نظر گرفته می‌شود و گزینه خوبی برای زبان‌آموزان متوسط و پیشرفته است. باوجود آنکه سرعت مکالمه در این فیلم بالا نیست، استفاده از برخی واژگان پیشرفته دنبال کردن آن را برای زبان‌آموزان مبتدی دشوار کرده است. در طول فیلم می‌توانید واژگان مرتبط با فضا را یاد بگیرید.

شاید دنبال کردن این فیلم برای شما سخت باشد اما با دیدن نسخه آمریکایی آن که در سال ۲۰۰۲ ساخته شد، خواهید توانست با آن بهتر ارتباط برقرار کنید. این دو فیلم یکسان نیستند، اما هر دو براساس رمان سولاریس ساخته شده‌اند. شاید بهتر باشد برای فهم بهتر نسخه روسی، ابتدا ورژن آمریکایی آن راببینید تا با طرح داستان بهتر آشنا شوید و سپس به تماشای فیلم روسی زبان بنشینید.

  1. Сталкер / استاکر

 فیلم Stalker  محصول سال ۱۹۷۹ به کارگردانی آندره تارکوفسکی است. این فیلم با وجود داشتن رگه‌ها و عناصر یک فیلم علمی تخیلی، یک فیلم درام محسوب می‌شود. داستان این فیلم درمورد سفر به یک مکان رازآلود است که با عنوان “منطقه” شناخته شده و اعتقاد بر این است که خواسته‌های آدمی را برآورده می‌کند. در طول این فیلم اتفاقات و ماجراهای زیادی روی می‌دهد.

این فیلم برای تمام زبان‌آموزان مناسب بوده و از آن می‎توان برای تمرین و یادگیری واژگان عمومی استفاده کرد. باتوجه به اینکه در این فیلم دیالوگ‌های زیادی وجود ندارد و زمان کافی برای تمرین واژگان جدید خواهید داشت. این فیلم را می‌توانید در یوتیوب تماشا کنید.

  1. Утомлённые солнцем / Burnt by the Sun

“سوخته شده توسط خورشید” یک درام ساخته سال ۱۹۹۴ و برنده جایزه است. این فیلم یک اثر شخصی از پاکسازی بزرگی است که از سال ۱۹۳۶ تا ۱۹۳۸ در روسیه در زمان حکومت استالین روی داد. در جریان این اتفاق مهیب بسیاری از مقامات دولتی و اعضای حزب کمونیست با عنوان “خرابکار” قتل عام شدند. در جریان این فیلم، یک فرمانده ارتش همراه خانواده‌اش در حال گذراندن تعطیلات‌اند که ناگهان عشق گمشده همسرش از راه رسیده و برای فرمانده مشکلات بزرگی را رقم میزند.

دیالوگ‌های این فیلم سخت است و تنها زبان‌آموزان متوسط و پیشرفته می‌توانند فیلم را درک کنند. اما با استفاده از زیرنویس  می‌توانید به راحتی تمام دیالوگ‌های آن را متوجه شوید.

با تماشای این فیلم واژگان سیاسی و نظامی زیادی فراخواهید گرفت و به شما اطلاعات مفیدی در مورد این بخش از تاریخ روسیه خواهد داد.  

  1. “Брат” / Brother

فیلم برادر که محصول سال ۱۹۹۷ است، داستان مرد جوانی است که ناگهان در زندگی خود درگیر جنایت می‌شود.‌

از آنجایی که موضوع فیلم بسیار جدی است، کلماتی که در دیالوگ‌ها استفاده می‌شود سطح بالا بوده و از این رو این فیلم تنها برای زبان‌آموزان سطح پیشرفته مناسب است. می‌توانید واژگان زیادی در رابطه با جرم و جنایت در این فیلم فرا بگیرید. در یوتیوب به این فیلم دسترسی خواهید داشت.

  1. Каменный цветок / “The Stone Flower”

“گل سنگ” فیلمی است محصول سال ۱۹۴۶ که بر اساس داستانی از نویسنده معروف پاول باژوف ساخته شده. داستان این فیلم در مورد یک مرد سنگ‌تراش و ماجراهایی که برایش اتفاق می‌افتد است. این فیلم بسیار قدیمی است و به خاطر کلماتی نامأنوس که در دیالوگ‌های آن استفاده شده است تنها برای زبان‌آموزان سطح پیشرفته و یا نهایتاً سطح متوسط گزینه خوبی به حساب می‌آید.

در خلال این فیلم می‌توانید اصطلاحات مربوط به حکاکی روی سنگ و نیز واژگان عمومی زیادی یاد بگیرید. به‌دلیل آنکه بسیار قدیمی است، تنها جایی که می‌توان به این فیلم دسترسی داشت یوتیوب است.

  1. Баллада о солдате / Ballad of a Soldier

فیلم درام “تصنیف یک سرباز” محصول ۱۹۵۹ ماجرای عاشق شدن یک سرباز جنگ جهانی دوم را در راه بازگشت به خانه دنبال می‌کند.

از آنجایی که شخصیت‌های فیلم با سرعت متناسبی صحبت می‌کنند، این فیلم می‌تواند گزینه خوبی برای زبان‌آموزان تمام سطوح باشد. در این فیلم می‌توانید واژگان عمومی و نظامی زیادی فرا بگیرید. می‌توانید در یوتیوب آن را تماشا کنید.

  1. Стиляги / Hipsters

این فیلم که محصول سال ۲۰۰۸ است، یک فیلم کمدی- موزیکال بوده که داستان آن در دهه ۱۹۵۰ می‌گذرد که در مورد پیروان خرده‌فرهنگ هیپستر در روسیه آن زمان است. 

زبان‌آموزان تمام سطوح می‌توانند با این فیلم ارتباط برقرار کنند اگرچه درک برخی از کلمات ممکن است برای مبتدیان سخت باشد، اما موزیکال بودن فیلم و موسیقی موجود به شما کمک می‌کند که واژگان آن را که بیشتر در مورد دوران شوروی و فرهنگ و موسیقی آن زمان است، براحتی به خاطر بسپارید. می‌توانید در یوتیوب آن را جست‌وجو کنید.

  1. Сталинград / Stalingrad

داستان فیلم«استالینگراد» که یک فیلم جنگی حماسی محصول سال ۲۰۱۳ است، در مورد نبرد استالینگراد است که در سال ۱۹۴۲ به وقوع پیوست. صحنه‌های اکشن فراوانی که در این فیلم موجود است، بیننده به مدت ۲ ساعت میخکوب شده و از تجربه تماشای فیلم لذت زیادی خواهد برد.

در این فیلم می‌توانید کلمات زیادی در مورد جنگ و ارتش یاد بگیرید و نیز اطلاعات خوبی در مورد نبرد مهم استالینگراد به دست آورید.

  1. Ирония судьбы. Продолжение / Irony of Fate 2

فیلم “کنایه سرنوشت ۲” که یک کمدی رمانتیک محصول ۲۰۰۷ است، قسمت دوم یک فیلم محصول ۱۹۷۵ است. داستان این قسمت از فیلم در مورد ماجراهای عاشقانه فرزندان شخصیت‌های فیلم اصلی است. این فیلم که در زمان کریسمس اتفاق می‌افتد، بسیار سرگرم‌کننده بوده و حال و هوای جشن و کریسمس برای اکثر بینندگان بسیار خوشایند است.

از آنجایی که فیلم زیرنویس انگلیسی ندارد، دیدن آن تنها برای زبان‌آموزان متوسط و پیشرفته پیشنهاد می‌‌شود. در این فیلم می‌توان واژگان و اصطلاحات عمومی پرکاربرد زیادی یاد گرفت.

  1. Левиафан / Leviathan

فیلم “لویاتان” که محصول سال ۲۰۱۴ است، داستان مردی را بازگو می‌کند که درگیر مبازره با شهردار فاسد یک شهر ساحلی، برای جلوگیری از تخریب خانه‌اش می‌َشود. اگرچه ممکن است طرح این فیلم ساده به‌نظر برسد، اما در واقع انتقادی بر روسیه معاصر است.

هرچند که این فیلم برای همه سطوح منایب است اما تنها زبان‌آموزانی که اطلاعات کافی در مورد روسیه دارند به درک کاملی از فیلم دست خواهند یافت.  با تماشای این فیلم می‌توانید واژگان عمومی و نیز اصطلاحات حقوقی فرا بگیرید.

همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم، تماشای فیلم برای یادگیری زبان روشی بسیار سرگرم‌کننده و جالب است. در عین حال که شما سرگرم دیدن فیلم و تقویت یادگیری بان روسی خود هستید، می‌توانید به خوردن پاپ کورن هم مشغول شوید. هیچ روش یادگیری در جهان تا بهاین اندازه انعطاف‌پذیر نیست.

در صورتی که در روند یادگیری زبان روسی خود نیاز به مشاوره داشتید به شما پیشنهاد می‌کنیم راه مطمئن را انتخاب کرده و با ما تماس بگیرید. آموزشگاه زبان زومیکا با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 142 views بار دسته بندی : یادگیری سایر زبان ها تاريخ : 7 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.