زومیکا کاربرد It در گرامر زبان انگلیسی - زومیکا

It یکی از ضمایری است که امروزه به طور گسترده‌ای در زبان انگلیسی مورد استفاده قرار گرفته و کاربردهای زیادی دارد. زمانی که شما هم قصد دارید جملاتی را به زبان انگلیسی ایجاد کنید باید به این موضوع دقت داشته باشید که به شکل درستی از it استفاده کنید. کاربرد It در گرامر زبان انگلیسی بسیار زیاد است و آشنایی با این کاربردهای به شما کمک می‌کند تا بتوانید تسلط بیشتری را روی گرامر زبان انگلیسی داشته باشید و جمله‌بندی‌های بهتری را نیز ایجاد کنید. زمانی که قصد یادگیری و صحبت درباره ضمیر it را دارید حتما باید با موقعیت‌هایی که شما باید از آن استفاده کنید نیز آشنا شوید.

ما در این بخش از آموزش زبان انگلیسی قصد داریم کمی بیشتر درباره کاربردهای مختلفی که it می‌تواند برای شما به همراه داشته باشد صحبت کرده و نکات مهم و کاربردی را در این زمینه ارائه دهیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

آشنایی با ضمیر it در زبان انگلیسی

آشنایی با ضمیر it در زبان انگلیسی

پیش از آنکه بخواهیم درباره کاربرد It در گرامر زبان انگلیسی صحبت کنیم اجازه دهید تا یک موضوع بسیار مهم را در این زمینه بیان کنیم. به‌طورکلی باید دقت داشته باشید که این ضمیر یک ضمیر مفرد است. نکته بسیار مهمی که درباره این ضمیر وجود دارد این است که ما هم می‌توانیم از آن به‌عنوان فاعل و هم به‌عنوان مفعول استفاده کنیم و از این نظر محدودیتی در استفاده از آن وجود ندارد. برای این‌که به شکل بهتری این موضوع را درک کنید مثال‌های زیر را مشاهده کنید که در آنها از it هم به‌عنوان فاعل و هم به‌عنوان مفعول استفاده شده است:

Don’t drink the milk. It smells terrible.

شیر را ننوشید، بوی وحشتناکی می‌دهد.

Has anyone seen my phone? I can’t find it anywhere.

کسی گوشی من را دیده است؟ هیچ جا نمی‌توان آن را پیدا کنم.

یکی از مهم‌ترین کاربردهایی که این ضمیر در زبان انگلیسی دارد این است که ما می‌توانیم از آن برای تگ‌های سوالی نیز استفاده کنیم. به‌عنوان مثال جمله‌های زیر را مشاهده کنید:

That furniture is lovely. It isn’t too expensive for us, is it?

آن مبلمان دوست‌داشتنی است. برای ما خیلی گران نیست، این طور نیست؟

نکته مهم دیگری که باید درباره این ضمیر بدانید این است که it به‌طورکلی به‌عنوان یک ضمیر سوم‌شخص در نظر گرفته می‌شود. در ادامه درباره کاربردهای مهم و نحوه استفاده از آن صحبت خواهیم کرد؛ ولی تا به اینجای کار باید متوجه شده باشید که شما تنها زمانی می‌توانید از آن استفاده کنید که درباره یک مسئله سوم شخص و البته مفرد صحبت می‌کنید. از طرف دیگر بیان کردیم که فرقی در کاربرد وجود ندارد و هم به‌عنوان فاعل و هم به‌عنوان مفعول می‌توان از آن استفاده کرد.

It به‌عنوان ضمیر فاعلی یا مفعولی در زبان انگلیسی

همان‌طور که در بخش‌های قبلی نیز به این موضوع اشاره کردیم یک کاربرد It در گرامر زبان انگلیسی این است که شما می‌توانید از آن هم به‌عنوان فاعل و هم به‌عنوان مفعول استفاده کنید. در واقع زمانی شما می‌توانید از این ضمیر استفاده کنید که قبلا به چیزی اشاره کرده باشید و حال قصد داشته باشید که دوباره به آن اشاره کنید. پس اگر موقعیتی قبلا بیان شده است شما می‌توانید برای اشاره مجدد به آن از it استفاده کنید. از جمله کاربردهایی که در این زمینه وجود دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اشاره به شی یا حیوانی که قبلا به آن اشاره شده است:

برای درک هرچه بهتر این کاربرد به شما پیشنهاد می‌کنیم مثال‌های زیر را بررسی کنید:

This book is mine. It is over there.

این کتاب مال من است. آنجاست.

دقت داشته باشید که در اینجا it یک ضمیر فاعلی است که به this book اشاره دارد.

I love to read this book. I will buy it later.

من عاشق خواندن این کتاب هستم. بعدا آن را می‌خرم.

در اینجا it یک ضمیر مفعولی است که به this book اشاره دارد.

اشاره به نوزادی که جنسیتش هنوز مشخص نشده است:

یک کاربرد It در گرامر زبان انگلیسی زمانی است که شما قصد دارید به نوزادی که هنوز جنسیت آن مشخص نشده است اشاره کنید. برای درک هرچه بهتر این کاربرد مثال‌های زیر را بادقت مشاهده کنید:

Have you decided what to name the baby if it is a boy?

آیا تصمیم گرفته‌اید اگر نوزاد پسر باشد اسمش را چه بگذارید؟

همان‌طور که در این جمله مشاهده می‌کنید it به baby اشاره دارد که در اینجا یک ضمیر فاعلی برای جمله به شمار می‌آید. مثال دیگری که در این زمینه وجود  دارد به شکل زیر خواهد بود:

This is my baby. I don’t feed it yet.

این بچه من است. من هنوز به او غذا نداده‌ام.

اشاره به وضعیتی که قبلا به آن اشاره شده است:

گاهی اوقات ممکن است شما قبلا به یک وضعیت خاص اشاره کرده باشید و دوباره قصد داشته باشید که به آن اشاره کنید. در چنین شرایطی به‌راحتی می‌توانید از ضمیر اشاره it برای اشاره به آن استفاده کنید. مثال‌های زیر را بادقت مشاهده کنید:

I have to study hard. If I don’t do it, I will fail.

من باید سخت درس بخوانم. اگر این کار را انجام ندهم شکست خواهم خورد.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید در اینجا ضمیر it یک ضمیر مفعولی است که به عبارت I have to study hard اشاره دارد.

مثال زیر را مشاهده کنید:

I have to study hard because it will change my career.

من باید سخت درس بخوانم؛ زیرا این کار من را تغییر خواهد داد.

دقت داشته باشید که در اینجا نیز it یک ضمیر فاعلی است که به عبارت قبلی خود اشاره دارد.

جایگاه It در جمله

جایگاه it در جمله

زمانی که قصد داریم درباره کاربرد It در گرامر زبان انگلیسی صحبت کنیم حتما باید به موقعیتی که این ضمیر در داخل جمله قرار می‌گیرد نیز اشاره داشته باشیم.

به‌طورکلی زمانی که it به‌عنوان ضمیر فاعل در جمله قرار می‌گیرد در ابتدای جمله می‌آید و زمانی که به‌عنوان ضمیر مفعولی استفاده می‌شود بعد از فعل می‌آید. برای این‌که به شکل بهتری این موضوع را درک کنید مثال‌های زیر را در نظر بگیرید:

The book is over there. It is green.

کتاب آنجاست. رنگش سبز است.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید در این جمله it ضمیری است که جایگزین فاعل شده و در ابتدای جمله آمده است.

I love it.

آن را دوست دارم.

در اینجا نیز it یک ضمیر مفعولی است که پس از فعل آمده است.

I give it to my mom.

آن را به مادرم می‌دهم.

در اینجا نیز it یک ضمیر مفعولی است که بعد از فعل آمده است و شما باید به جایگاه آن دقت داشته باشید.

It به‌عنوان ضمیر مصنوعی فاعلی یا مفعولی

یک کاربرد It در گرامر زبان انگلیسی زمانی است که شما قصد دارید از آن به‌عنوان یک ضمیر مصنوعی استفاده کنید. شما می‌توانید it را به‌عنوان یک ضمیر مصنوعی مفعولی یا فاعلی استفاده کنید. به این نوع ضمیر مصنوعی گفته می‌شود؛ چرا که به چیز خاصی اشاره ندارد. می‌توان از آن برای تاکید بر مفعول یا صحبت درباره آب‌وهوا، زمان و بسیاری از موارد دیگر استفاده کرد. علاوه بر این چنین ضمیری می‌تواند به‌صورت موقت نیز مورد استفاده قرار گیرد و هدف از قرار دادن آن نیز معرفی چیزی یا پیش‌بینی مسئله‌ای باشد. برای درک هرچه بهتر این کاربرد It در گرامر زبان انگلیسی به شما پیشنهاد می‌کنیم کاربردهای زیر را بادقت مشاهده کنید:

It به‌عنوان ضمیر مفعولی مصنوعی

زمانی که قصد دارید از it به‌عنوان ضمیر مفعولی مصنوعی استفاده کنید باید دقت داشته باشید که تنها می‌توانید بر مفعول تاکید بیشتری داشته باشید. در چنین شرایطی it می‌تواند یک جمله شکاف ایجاد کند. مثال‌های زیر را مشاهده کنید:

It was Kelly who invited you, not Max.

این کلی بود که تو را دعوت کرد، نه مکس

It is my sister who owns a bakery downtown, not my brother.

خواهر من است که در مرکز شهر نانوایی دارد، نه برادرم.

It به‌عنوان ضمیر فاعلی مصنوعی

شما تنها زمانی می‌توانید از it به‌عنوان ضمیر فاعلی مصنوعی استفاده کنید که قصد داشته باشید درباره آب‌وهوا، زمان، تاریخ، فاصله، نور یا دما صحبت کنید. برای این‌که به شکل بهتری این کاربرد It در گرامر زبان انگلیسی را درک کنید مثال‌های زیر را بادقت مشاهده کنید:

زمان:

It’s getting late now. We should go.

دارد دیر می‌شود، باید برویم.

آب‌وهوا:

It’s raining outside.

بیرون باران می‌بارد.

ضمیر فاعلی مصنوعی موقت:

شما تنها زمانی می‌توانید اقدام به ساخت ضمیر فاعلی مصنوعی موقت با استفاده از ضمیر it کنید که یک موضوع واقعی مصدر جمله شما باشد. در چنین حالتی بلافاصله بعد از آن یک صفت می‌آید. برای درک بهتر این موضوع مثال‌های زیر را مشاهده کنید:

It’s nice to be here.

اینجا بودن خیلی خوب است.

این جمله می‌توانست به شکل To be here is nice (اینجا بودن خوب است) نیز نوشته شود. پس در چنین حالتی it جایگزین فاعل to be شده است.

معرفی یا شناسایی شخصی با ضمیر it

گاهی اوقات شما می‌توانید از ضمیر it در زبان انگلیسی به‌عنوان ضمیر فاعلی مصنوعی برای معرفی یا شناسایی اشخاص نیز استفاده کنید. مثلا می‌توانید نمونه‌های زیر را مشاهده کنید که این کار را انجام داده‌اند:

Hello, it is me.

سلام منم.

در اینجا it یک ضمیر مصنوعی است.

کاربرد It در زبان انگلیسی

کاربرد it برای پیش‌بینی یک مسئله

یک کاربرد It در گرامر زبان انگلیسی که باید به آن دقت داشته باشید مسئله پیش‌بینی مسائل است که در چنین شرایطی نیز می‌توانید از ضمیر it در جملات خود استفاده کنید. این بدان معناست که شما می‌توانید از it برای پیش‌بینی یا معرفی چیزی استفاده کنید که در ادامه جمله آمده است. به‌عنوان‌مثال نمونه زیر را مشاهده کنید:

I don’t like it when you don’t talk to me.

وقتی با من حرف نمی‌زنی خوشم نمی‌آید.

I find it extraordinary that she can manage to achieve so many things at her age.

به نظرم این فوق‌العاده است که او موفق شده در این سن به چیزهای زیادی دست پیدا کند.

دقت داشته باشید که it در اینجا یک ضمیر مفعولی مصنوعی است که در جمله مورداستفاده قرار گرفته است.

It was decided that the book would be adapted into a movie.

تصمیم گرفته شد که این کتاب به‌صورت فیلم سینمایی دربیاید.

در این جمله باید به یک نکته کلیدی و بسیار مهم دقت داشته باشید و آن این است که That the book وضعیتی است که توسط it پیش‌بینی‌کننده معرفی می‌شود.

نکاتی مهم در خصوص موقعیت ضمایر نام‌برده‌شده در جمله

به‌عنوان یک ضمیر فاعل مصنوعی باید دقت داشته باشید که ضمیر شما جایگزین فاعل اصلی جمله خواهد شد و به‌جای آن می‌آید. نکته بسیار مهمی که در اینجا باید آن را به یاد داشته باشید این است که it موقت زمانی که مورد استفاده قرار می‌گیرد حتما باید بلافاصله بعد از آن یک صفت بیاید. از طرف دیگر زمانی که شما از ضمیر مفعولی مصنوعی استفاده می‌کنید باید دقت داشته باشید که جایگاه آن دقیقا بعد از فعل خواهد بود. برای درک هرچه بهتر این مطالب می‌توانید مثال‌ها و جملات زیر را در نظر بگیرید:

It was Kelly who invited you, not Max.

این کلی بود که تو را دعوت کرد، نه مکس

در اینجا باید دقت داشته باشید که it یک فاعل است که در ابتدای جمله آمده است.

حال مثال زیر را در نظر بگیرید:

It’s nice living here.

اینجا زند‌گی‌کردن خوب است.

I don’t like it when you don’t listen to me.

من دوست ندارم که به من گوش نمی‌دهی.

نکته مهم پایانی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در این جمله it یک مفعول است که در جمله قرار گرفته و بعد از فعل در داخل جمله آمده است.

همان‌طور که مشاهده کردید کاربرد It در گرامر زبان انگلیسی بسیار زیاد است و شما باید یاد بگیرید که به‌درستی از این ضمیر در جملات خود استفاده کنید. حال اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه‌مند شده‌اید تا اطلاعات بیشتری را در خصوص گرامر زبان انگلیسی به دست بیاورید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما در کلاس زبان زومیکا شرکت کرده و از خدمات ارائه شده توسط این آموزشگاه نیز استفاده کنید. در بخش وبلاگ این سایت می‌توانید به طیف گسترده‌ای از آموزش‌ها دسترسی پیدا کرده و از آنها استفاده کنید. از طرف دیگر شما می‌توانید در بهترین کلاس‌‌های آموزش زبان که توسط این آموزشگاه برگزار می‌شوند نیز شرکت کرده و مهارت‌های زبان انگلیسی خود را ارتقا دهید.

بیشتر بخوانید: There یا It

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 44 views بار دسته بندی : بلاگ زبان انگلیسی تاريخ : 20 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.