زومیکا قدرتمندترین پادکست‌های اسپانیایی برای زبان‌آموزان اسپانیایی در سال 2022 - زومیکا

تعداد زیادی پادکست اسپانیایی در دسترس شما است اما نکته اینجاست که زمان محدود است. پس باید بدانیم که کدام یک به شما در راه رسیدن به تسلط به زبان اسپانیایی کمک خواهند کرد؟ با وجود پادکست‌های بسیار عالی، انتخاب ممکن است کمی سخت باشد.

بنابراین، من در این مقاله فهرستی از بهترین پادکست‌های اسپانیایی تهیه و توضیحات عمیقی در مورد آن‌ها ارائه کرده‌ام تا بتوانید موردی را انتخاب کنید که مطابق با نیاز و سلیقه شما باشد.

فراموش نکنید که گوش دادن به پادکست‌ها باعث می‌شود به سرعت به درجه بسیار خوبی از روانی مکالمه در زبان اسپانیایی برسید. این پادکست‌ها را حتماً در لیست خود داشته باشید و مهارت‌های شنیداری خود را با آن‌ها بهبود بخشید.

آدیریا

آئودیریا تازه، سرگرم‌کننده و افسانه‌ای است.

این مجموعه پادکست جذاب برای زبان‌آموزان اسپانیایی تمام سطوح توسط دو برادر ساکن مالاگا به‌عنوان یک شرکت غیرانتفاعی ایجاد شده است.

هدف آنها ترویج زبان و فرهنگ اسپانیایی است، بنابراین تمام قسمت‌های پادکست به صورت رایگان عرضه می‌شود.

آدیریا منبعی غنی از مطالب شنیداری اسپانیایی است.  اگرچه پادکست به‎طور منظم به روز نمی‌شود، تا مارس ۲۰۲۱، ۸۲۰ قسمت ایجاده شده است.

سطح دشواری هر قسمت عنوان می‌شود، بنابراین می‌دانید کدام قسمت برای سطح فعلی شما مناسب است.

پادکست کاملاً به زبان اسپانیایی است و طیف گسترده‌ای از موقعیت‌های واقعی را پوشش می‌دهد: از بررسی فیلم و آموزش‌های صوتی آشپزی گرفته تا جلسات واژگان و سفر به فرهنگ اسپانیایی.

پادکست های اسپانیایی

Coffee Break Spanish

یکی از بهترین پادکست‌های زبان اسپانیایی، Coffee Break Spanish است.

این مجموعه زبانی که برنده جوایز زیادی نیز شده است، تعداد زیادی دنبال‌کننده دارد و تمام زبان‌آموزان در تمام سطوح را هدف قرار می‌دهد.

در این پادکست شما می‌توانید تعداد ۲۳۳ اپیزود سرگرم‌کننده که هر کدام ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است را در اختیار داشته باشید. این اپیزودها به چهار فصل اصلی تقسیم شده است که نشان دهنده چهار سطح زبان است: مبتدی، متوسط، بالاتر از متوسط و پیشرفته.

علاوه‌ بر این، در این پادکست بخش‌های دیگری نیز وجود دارد از جمله خاطرات سفر، یک مجله صوتی، یک بخش اسپرسو و بخشی به نام En Marcha که در مورد سفر به مالاگا و مصاحبه با مردم محلی است.

میزبان شما در این کلاس‌های مکالمه، یک معلم زبان با تجربه با لهجه غلیظ اسپانیایی است.

علاوه بر او، در طول اپیزودهای مختلف چندین میزبان بومی و غیر بومی خواهید داشت. بهترین نکته در مورد این پادکست‌ها این است که مکالمات به همدیگر وابسته هستند.

موضوعاتی که این پادکست پوشش می‌دهد بسیار متنوع هستند. یک روز می‌توانید در مورد پیدا کردن راه خود در شهر یا سفارش قهوه و روز دیگر در مورد فدریکو گارسیا لورکا یا گنج غرق شده یاد بگیرید!

SpanishPod101

یکی از مزایای مهم SpanishPod101 این است که می‌توانید زبان اسپانیایی مناطق مختلف را به تفکیک برای خود انتخاب کنید. مثلاً می‌توانید از بخش‌های مختلف دنیای اسپانیایی زبان، از جمله پرو، کاستاریکا و مکزیک یاد بگیرید.

این موضوع به شما کمک می‌کند زبان اسپانیایی هر منطقه را که ممکن است به آن سفر کنید یا به آن علاقه‌مند باشید یاد بگیرید. شما حتی می‌توانید با استفاده از آن روی لهجه خود بسیار کار و مهارت‌های گفتاری خود را تقویت کنید.

دیالوگ‌ها چندین بار تکرار شده و با انبوهی از مطالب مانند رونوشت‌ها، فهرست‌های واژگان، یادداشت‌های دستور زبان و بینش‌های فرهنگی تکمیل می‌شوند.

SpanishPod101 دربردارنده درس‌هایی برای سطوح مختلف زبانی است: از سطح مبتدی تا پیشرفته زبان اسپانیایی و ثبت‌نام در این دوره‌ها نیز رایگان است.

Spanish Obsessed

در این پادکست برنامه‌های عالی یادگیری زبان توسط یک زوج اسپانیایی زبان واقعی ارائه می‌شود‌.

راب اهل لندن است و لیز اهل کلمبیا است. در این برنامه آنها خلاقیت زیادی را به‌کار برده‌اند، بنابراین از دروس آماده شده آن‌ها بسیار لذت خواهید برد.

پادکست‌ها به سه سطح تقسیم می‌شوند: سطح مبتدی، متوسط ​​و پیشرفته می‌شود. در این پادکست مهارت مکالمه روزانه بسیار تقویت می‌َشود. منظور از مکالمه صحبت‌هایی است که در خارج از کتاب‌ها و کلاس‌های درسی ارائه می‌شود.

StudySpanish.com

اولین چیزی که هنگام گوش دادن به این پادکست‌های جامع اسپانیایی توجه شما را جلب می‌کند موسیقی پر جنب‌وجوش آنها است.

این پادکست، یک سفر کامل به زبان اسپانیایی برای زبان‌آموزان مبتدی، متوسط ​​و پیشرفته را ارائه می‌دهد.

ساختار درس‌ها کاملاً رسمی بوده و حول محور دستور زبان اسپانیایی می‌چرخد. هر قسمت به یک موضوع گرامری خاص اختصاص دارد و پر از توضیحات مفید است.

همچنین گنجینه‌ای از مطالب دیگر در وب‌سایت وجود دارد، از جمله درس‌های تلفظ، گرامر و واژگان، آزمون‌های کوچک و تمرین‌های فعل.

تقریباً همه‌چیز در کل مجموعه پوشش داده شده است.

نکته مهم: اگر به‌دنبال یک مجموعه پادکست رایگان هستید، باید به دنبال پادکست دیگری باشید، زیرا فقط دو قسمت از این پادکست به‌صورت رایگان ارائه می‌شود.

PodcastsInSpanish.org

وقتی به این پادکست‌ها گوش می‌دهید، احساس می‌کنید در حال استراق سمع مکالمه واقعی بین افراد بومی هستید.

دیالوگ‌ها با سرعت عادی و طبیعی ارائه می‌شوند. یعنی در واقع شعار این پادکست “مکالمات طبیعی، اسپانیایی واقعی” است تصادفی نیست.

سعی کنید تا حد امکان آنچه را که گفته می‌شود درک کنید اما اگر نتوانستید با چیزی که گفته می‌شود ارتباط بگیرید جای نگرانی نیست.

هر پادکست با یک متن، یک پاسخنامه و لیست واژگانی همراه است (البته فقط برای اعضای پولی موجود است).

پس از بررسی این موارد می‌توانید مجدداً پادکست را گوش دهید و با آن ارتباط بهتری بگیرید.

فکر و تلاش زیادی برای ساختن این پادکست‌های اسپانیایی انجام شده است و گفتگوها طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می‌دهند، از موضوعاتی چون شبکه‌های اجتماعی بگیر تا ارتباط ما با یکدیگر و حتی سفر به باغ وحش.

Notes in Spanish

یادداشت‌ها به زبان اسپانیایی توسط یک زن و شوهر که ساکن مادرید هستند ساخته شده است.

بن اهل انگلستان است و مارینا اهل مادرید. این دو با هم سفری به دنیای زبان اسپانیایی دارند و با استفاده از عبارات مکالمه واقعی در مورد اتفاقات زندگی واقعی صحبت‌هایی ارائه می‌دهند.

از سال ۲۰۰۵ تاکنون بیش از ۴۰ میلیون بارگیری از این پادکست در سراسر جهان انجام شده است!

نکته مهم: برای دریافت گزارش رایگان «Kickstart Your Spanish» در خبرنامه آنها اشتراک خریداری کنید.

Spanishland School

پادکست مدرسه اسپانیایی توسط آندریا الجر به‌عنوان راهی برای نزدیک کردن زبان اسپانیایی آمریکای لاتین به زبان‌آموزان ایجاد شد.

این پادکست که عمدتاً به زبان اسپانیایی پیش می‌رود، از مارس ۲۰۲۱ حدود ۲۸۷ قسمت را ارائه کرده و هر سه تا پنج روز یکبار مطالب آن به‌روز می‌شود.

هر قسمت از این پادکست برای کمک به زبان آموزان متوسط ​​و پیشرفته اسپانیایی برای عبور از سطح متوسط ​​و رسیدن به سطح پیشرفته طراحی شده است و حول یک موضوع دستور زبان یا واژگان می‌چرخد ​​که با کمک هزاران مثال معرفی و توضیح داده شده است.

یکی از وعده‌هایی که پادکست‌ها می‌دهند این است که یاد می‌گیرید چگونه مانند یک بومی اسپانیایی فکر و صحبت کنید.

محتوای قسمت‌ها واقعاً ارزشمند است و ساخته یک بومی اسپانیایی زبان است.  با این حال، او برای آنکه دانش‌آموزان متوجه موضوعات و نکته‌های او شوند بسیار کند صحبت می‌کند.

پادکست نامحدود اسپانیایی

اگر از طرفداران روش آموزش از طریق خواندن و داستان گویی (TPRS) هستید، اسکار و روش او در آموزش اسپانیایی را دوست خواهید داشت.

با ۲۲۷ قسمت منتشر شده تاکنون (مارس ۲۰۲۱)، این پادکست توسط هر زبان‌آموزی که حداقل به سطح متوسط ​​رسیده است یا می‌خواهد با لهجه شفاف اسپانیایی با سرعت نسبتاً آهسته ارتباط برقرار کند، قابل استفاده است.

موضوعات اپیزودها از داستان‌های کوتاه مربوط به زندگی اسکار تا توضیحات فرهنگی و زبانی است.

همچنین اپیزودهای زیادی به عبارات اسپانیایی، واژگان و برخی از قوانین گرامری اختصاص داده شده است، که همه به گونه‌ای ارائه شده‌اند که باعث می‎شود احساس کنید یک افسانه برای شما تعریف می‌شود.

نکته مهم: برای دریافت دوره کوتاه Òscar “۵ Pillars for Learning Spanish” و نمونه‌های رایگان در دوره‌های او ثبت‌نام کنید.

LightSpeed Spanish

اجازه ندهید ظاهر ساده وب سایت این پادکست شما را فریب دهد. این پادکست ​​یک راه عالی برای یادگیری اسپانیایی اروپایی از مبتدی است.

اپیزودهای این پادکست با میزبانی گوردون اسمیت و سینتیا دوران در چهار سطح (مبتدیان مطلق، متوسط ​​اولیه، متوسطه پیشرفته و پیشرفته) تقسیم بندی شده است.

در هر قسمت، گوردون و سینتیا مکالمه‌ای با یکدیگر دارند که در طی آن درباره موضوع خاصی بحث می‌کنند.

مجموعه مبتدی شامل بسیاری از توضیحات انگلیسی و ترجمه اسپانیایی است، اما در سری‌های پیشرفته‌تر، استفاده از انگلیسی به‌حداقل می‌رسد.

با احوالپرسی به زبان اسپانیایی و الفبای اسپانیایی، میزبانان درمورد گرامر، واژگان و موضوعات فرهنگی، مانند جنسیت به زبان اسپانیایی، کلمات پرسشی، افعال انعکاسی، کلمات مرتبط، دستورات اسپانیایی، ارزش‌های خانوادگی و معنی به شما آموزش خواهند داد.

نکته مهم: تقریباً هر اپیزود هم به‌صورت ویدیویی و صوتی قابل دانلود (رایگان) در دسترس است و شامل توضیحات گرامر نوشتاری است. آنها را از دست ندهید!

Hoy Hablamos

پادکست اسپانیایی هوی هابلاموس (امروز ما صحبت می‌کنیم) یک مجموعه پادکست منحصر به فرد است و هر روز هفته (از دوشنبه تا جمعه) یک قسمت جدید را آپلود می‌کند.

با ۱۰۶۰ قسمت موجود تا مارس ۲۰۲۱، Hoy Hablamos باید سخت‌کوش‌ترین تیم پادکست‌هایی را داشته باشد که تا به حال از شنیدن آنها لذت برده‌ام.

نباید تصور کنید که کیفیت در این پادکست با کمیت به‌خطر می‌افتد. میزبان یک تلفظ بومی عالی (اسپانیایی اروپایی) دارد و کیفیت صدا عالی است.

هر اپیزود به‌طور متوسط ​​بین هشت تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و یک موضوع را پوشش می‌دهد.

از فرهنگ و سنت‌ها گرفته تا مردم و واژگان، اگر موضوعی برای صحبت وجود داشته باشد، هوی هابلاموس حتماً قبلاً آن را در پادکست‌های خود پوشش داده است.

علاوه بر پادکست روزانه، آنها یک پادکست دستور زبان (Hoy Hablamos de Gramática—که به‌صورت رایگان هر چهارشنبه پخش می‌شود) و یک پادکست Premium دارند که فقط برای مشترکینی که هزینه کرده‌اند در دسترس است.

Charlas Hispanas

پادکست اسپانیایی پروژه‌ای که توسط تیم هوی هابلاموس، Charlas Hispanas ایجاد شده است، نسخه آمریکای لاتین پادکست قبلی است.

این پادکست نیز همان برنامه دوشنبه تا جمعه، صوت با کیفیت بالا و روش آموزش از طریق داستان را دارد، اما این بار میزبانان از کلمبیا، مکزیک، پرو و ​​آرژانتین هستند. تفاوت دیگر این است که این پادکست بسیار جوان‌تر است و تاکنون ۳۰۳ قسمت را منتشر کرده است.

آنها همچنین یک اشتراک ممتاز با رونویسی، تمرین‌ها و توضیحات گرامری ارائه می‎دهند.

این پادکست همچنین دارای قسمت‌های مرتبط با دستور زبان است که در بین قسمت‌های مختلف پراکنده شده‌اند (آنها با عنوان “گرامر” برچسب‌گذاری شده‎اند).

Doorway to Mexico

این پادکست برای زبان‌آموزان متوسط ​​و پیشرفته ایجاد شده است و در بردارنده ۴۴ قسمت بوده که به دو فصل تقسیم شده است.

در هر قسمت، به یک دیالوگ گوش می‌دهید و سپس پائولینا، معلم، با زبان‌آموزانش گفتگوی دوزبانه خواهد داشت.

در طول مکالمه، او مفاهیم کلیدی واژگان، عبارات و زبان عامیانه را در میان سایر موارد مفید توضیح خواهد داد.

همچنین در مورد فرهنگ و سنت‌های مکزیکی و نحوه انجام فعالیت‌ها و زندگی روزمره مطالبی ارائه می‌شود.

زبان‌آموزان سؤالات را اغلب به زبان انگلیسی می‌پرسند، که او عمدتاً به زبان اسپانیایی پاسخ می‌دهد.

در پایان هر اپیزود، هم شما و هم دانش‌آموز مربوطه، دیالوگ را فهمیده‌اید و آماده استفاده از آنچه آموخته‌اید خواهید بود.

ESPAÑOLISTOS

آندریا (معلم اسپانیایی کلمبیایی) و نیت (آمریکایی مسلط به زبان اسپانیایی) پادکستی را برای زبان آموزان متوسط ​​و پیشرفته ایجاد کرده‌اند که می‎خواهند لهجه آمریکای لاتین خود را از طریق موضوعات سرگرم‌کننده و جالب تمرین کنند.

اگرچه نیت به راحتی اسپانیایی صحبت می‌کند، اما هر از گاهی اشتباهاتی مرتکب می‌شود که آندریا آن‌ها را اصلاح کرده و با استفاده از آن‌ها توضیحاتی را برای زبان‌آموزان ارائه می‌دهد.

تا کنون ۲۳۹ اپیزود از این پادکست ارائه شده است و هر قسمت حدود ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامد. ESPAÑOLISTOS تنها پادکست اسپانیایی است که تفسیر اجتماعی و فرهنگی، سفر و دستور زبان را در مکالمات جذابی ترکیب می‌کند که باعث می‌شود شما بسیار جذب آن شوید.

آنها گاهی از مهمانان اسپانیایی زبان (معمولاً بومی) دعوت می‌کنند و با آنها مصاحبه می‌کنند.

Radio Ambulante

Radio Ambulante یک پادکست عالی است که با هدف روایت داستان‎های شنیدنی آمریکای لاتین ایجاد شده است.

Radio Ambulante میزبان افراد زیادی از سراسر آمریکای لاتین است، مهمانانی که داستان زندگی، هنر، مبارزات و رویاهای خود را روایت می‌کنند.

اگرچه این یک پادکست برای اسپانیایی زبانان بومی ایجاد شده است، هر زبان‌آموز سطح متوسط ​​و پیشرفته می‌تواند از تمام داستان‌ها و لهجه‎های مختلف موجود در اپیزودها بهره‌مند شود.

این پادکست که به ۱۰ فصل تقسیم شده است، بیش از ۱۷۰ قسمت رایگان را با موضوعات متنوعی مانند گرفتن امضای افراد مشهور، جستجوی ارث چند میلیونی، ارائه راه‌حل برای بحران انرژی یا یافتن آرامش درونی، ارائه می‌دهد.

اگر بخواهید تجربه یادگیری بهتری داشته باشید، برنامه شگفت‌انگیز Lupa آنها را امتحان کنید!

Tres Cuentos

Tres Cuentos (سه داستان/قصه) یک پادکست ادبی است که «به روایت‌های آمریکای لاتین اختصاص دارد».

این پادکست برای تمام زبان‌آموزان اسپانیایی  تهیه شده است. هر قسمت از Tres Cuentos حول یک قطعه از ادبیات آمریکای لاتین می‌چرخد ​​که قسمت‌هایی از آن در برنامه خوانده شده و از نظر فرهنگی و تاریخی تجزیه و تحلیل می‌شود.

این پادکست در تلاش است تا مهم‌ترین شاهکارهای آمریکای لاتین را به مردم بشناساند. بسیاری از قسمت‌ها شامل اشعار و قطعاتی از متنی است که درمورد آن صحبت می‌شود و به‌دنبال آن یک تفسیر ارائه می‌شود.

کارولینا، راوی و مجری پادکست، از راویان دیگر دعوت می‌کند تا داستان‌ها را بخوانند و مهمانان اهل ادب در ادامه به تفسیر و تحلیل مطالب خوانده شده، که اغلب شامل بیوگرافی نویسنده است، می‌پردازند.

هر اپیزود به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی به‌طور جداگانه منتشر می‌شود، بنابراین زبان‌آموزان می‌توانند نسخه اسپانیایی را انتخاب کنند یا ابتدا به قسمت انگلیسی گوش دهند و سپس با نسخه اسپانیایی کار کنند.

تمام رونوشت‌های کامل به هر دو زبان اسپانیایی و انگلیسی را می‌توان به صورت رایگان در وب‌سایت دریافت کرد.

En Defensa Propia

En Defensa Propia (در دفاع از خود) پادکستی است که در آن صحبت از زنان است زنانی که سعی می‌کنند صدای خخود را به گوش بقیه برسانند.

اریکا د لا وگا، از ونزوئلا، پادکستی ارائه می‌دهد که در آن با مهمانان زن خود در مورد هر موضوعی که به زن بودن ربطی دارد، از یادگیری نحوه محافظت بیش از حد و تغییر برای تبدیل شدن به یک زن بهتر تا یادگیری صحبت می‌کند. من این پادکست را به‌عنوان دریچه‌ای روانی و فرهنگی به قلب و روح زنان، به‌ویژه زنان آمریکای لاتین توصیف می‌کنم که می‌خواهند رشد کنند، تکامل یابند و خود را از نو بسازند.

اگر سطح شما در زبان اسپانیایی پیشرفته باشد و بخواهید به صحبت‌های زنانی که با لهجه ونزوئلایی با زنان دیگر صحبت می‌کنند گوش دهید، این پادکست حتماً شما را جذب خود خواهد کرد.

No Hay Tos

No hay tos یک عبارت رایج مکزیکی و به‌معنای «نگران نباش» یا «مشکلی نیست» است.

روبرتو و هکتور، میزبان، از دوران نوجوانی با هم دوست بودند.

آنها در پادکست خود داستان‌هایی در مورد گذشته و حال خود، جایی که هستند، آنچه انجام می‌دهند و آنچه در مکزیک می‌گذرد، و نیز در مورد سایر موضوعات جالب صحبت می‌کنند.

هدف از ساخت این پادکست این بود که به زبان‌آموزان اسپانیایی کمک شود تا روی لهجه مکزیکی تمرین و آن را تقویت کنند.

اگر یک زبان‌آموز اسپانیایی متوسط ​​یا پیشرفته باشید قطعاً از این پادکست لذت خواهید برد.

 

در این مقاله به معرفی پادکست‌های مؤثری برای تقویت زبان اسپانیایی پرداختیم. درصورتی که در یادگیری زبان اسپانیایی به راهنمایی بیشتری نیاز داشتید با متخصصان ما تماس بگیرید. آموزشگاه زبان زومیکا با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، ژبان آلمانی، زبان فرانسوی و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 233 views بار دسته بندی : بلاگ زبان اسپانیایی تاريخ : 30 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.