زومیکا زبان برای مهاجرت به کانادا( چه زبانی و چه سطحی؟) - زومیکا

Language certificate for immigrating to Canada

زبان برای مهاجرت به کانادا( چه زبانی و چه سطحی؟)

کانادا کشوری دو زبانه است که زبان‌های رسمی آن انگلیسی و فرانسوی هستند. در نتیجه، برای مهاجرت به این کشور، شما باید به یکی از این دو زبان تسلط داشته باشید.

 

تاثیر تسلط بر زبان بر مهاجرت به کانادا:

کسب امتیاز بیشتر در سیستم اکسپرس اینتری: در سیستم اکسپرس اینتری کانادا، که یکی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به این کشور است، به مهارت‌های زبانی شما امتیاز تعلق می‌گیرد. هر چه نمره زبان شما بالاتر باشد، امتیاز بیشتری کسب خواهید کرد و شانس شما برای انتخاب شدن در این سیستم افزایش خواهد یافت.
بهبود فرصت‌های شغلی: تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسوی به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر شغل پیدا کنید و در محیط کار با همکاران و مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.
راحت‌تر در جامعه: دانستن زبان کشور مقصد به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر با افراد محلی ارتباط برقرار کنید، در فعالیت‌های اجتماعی شرکت کنید و از زندگی در کانادا لذت بیشتری ببرید.

استفاده از کلاس خصوصی انگلیسی در زبان نگار شما را برای یک مهاجرت آسان و بدور از استرس در برقراری ارتباط در کشور کانادا آماده می نماید.
آزمون‌های زبان مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا:

برای اثبات مهارت زبانی خود به اداره مهاجرت کانادا، باید در یکی از آزمون‌های زبان معتبر شرکت کنید و نمره قبولی را کسب کنید.

آزمون‌های زبان انگلیسی:
آیلتس (IELTS)
سلپیپ (CELPIP)
PTE Academic
آزمون‌های زبان فرانسه:
TEF Canada
TCF Canada

The impact of language proficiency on immigration to Canada
حداقل نمره زبان مورد نیاز:

نمره زبان مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا به روش مهاجرت، مقطع تحصیلی و سابقه کار شما بستگی دارد. به طور کلی، برای روش اکسپرس اینتری، شما باید در هر چهار مهارت زبانی (شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن) حداقل نمره ۶ را در آزمون آیلتس یا معادل آن در سایر آزمون‌ها کسب کنید.

نکاتی برای یادگیری زبان:

از منابع آموزشی مناسب استفاده کنید.
در دوره‌های آموزشی زبان شرکت کنید.
با افراد محلی صحبت کنید.
به فیلم‌ها و سریال‌های زبان اصلی گوش کنید.
کتاب‌ها و مقالات به زبان مورد نظر را مطالعه کنید.
مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان:

در برخی موارد خاص، امکان مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان وجود دارد. این موارد شامل موارد زیر می‌شود:

شما همسر یا فرزند یک شهروند کانادایی هستید.
شما در یک برنامه مهاجرتی خاص مانند برنامه تجربه کار موقت (Work Experience Program) پذیرفته شده‌اید.
شما به دلیل معلولیت جسمی یا ذهنی قادر به یادگیری زبان نیستید.
با این حال، توجه به این نکته ضروری است که تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسوی به طور قابل توجهی شانس شما را برای موفقیت در کانادا افزایش می‌دهد

 

The importance of language for immigrating to Canada

 اهمیت زبان برای مهاجرت به کانادا

زبان یکی از مهم‌ترین فاکتورهای مهاجرت به کانادا است. چرا که:

  • ارتباط: زبان کلید برقراری ارتباط با مردم کانادا، اعم از دوستان، همکاران، موجر، کارمندان دولت و … است. توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی یا فرانسوی به شما کمک می‌کند تا نیازها و خواسته‌های خود را به درستی بیان کنید و منظور دیگران را متوجه شوید.
  • فرصت‌های شغلی: تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسوی احتمال یافتن شغل مناسب و پیشرفت شغلی را در کانادا به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. بسیاری از کارفرمایان در کانادا به دنبال متقاضیانی هستند که به یکی از این دو زبان به طور کامل مسلط باشند.
  • ادغام در جامعه: یادگیری زبان به شما کمک می‌کند تا در جامعه کانادا راحت‌تر ادغام شده و با فرهنگ و آداب و رسوم این کشور آشنا شوید. همچنین شما را قادر می‌سازد تا در فعالیت‌های اجتماعی شرکت کرده و از زندگی در کانادا لذت بیشتری ببرید.
  • کسب امتیاز در سیستم اکسپرس اینتری: در سیستم اکسپرس اینتری کانادا، که یکی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به این کشور است، به مهارت‌های زبانی شما امتیاز تعلق می‌گیرد. هر چه نمره زبان شما بالاتر باشد، امتیاز بیشتری کسب خواهید کرد و شانس شما برای انتخاب شدن در این سیستم افزایش خواهد یافت.

آزمون‌های زبان مورد نیاز:

برای اثبات مهارت زبانی خود به اداره مهاجرت کانادا، باید در یکی از آزمون‌های زبان معتبر شرکت کنید و نمره قبولی را کسب کنید.

  • آزمون‌های زبان انگلیسی:
    • آیلتس (IELTS)
    • سلپیپ (CELPIP)
    • PTE Academic
  • آزمون‌های زبان فرانسه:
    • TEF Canada
    • TCF Canada

حداقل نمره زبان مورد نیاز:

نمره زبان مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا به روش مهاجرت، مقطع تحصیلی و سابقه کار شما بستگی دارد. به طور کلی، برای روش اکسپرس اینتری، شما باید در هر چهار مهارت زبانی (شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن) حداقل نمره ۶ را در آزمون آیلتس یا معادل آن در سایر آزمون‌ها کسب کنید.

نکاتی برای یادگیری زبان:

  • از منابع آموزشی مناسب استفاده کنید.
  • در دوره‌های آموزشی زبان شرکت کنید.
  • با افراد محلی صحبت کنید.
  • به فیلم‌ها و سریال‌های زبان اصلی گوش کنید.
  • کتاب‌ها و مقالات به زبان مورد نظر را مطالعه کنید.

The importance of a language certificate for immigrating to Canada

مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان:

در برخی موارد خاص، امکان مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان وجود دارد. این موارد شامل موارد زیر می‌شود:

  • شما همسر یا فرزند یک شهروند کانادایی هستید.
  • شما در یک برنامه مهاجرتی خاص مانند برنامه تجربه کار موقت (Work Experience Program) پذیرفته شده‌اید.
  • شما به دلیل معلولیت جسمی یا ذهنی قادر به یادگیری زبان نیستید.

با این حال، توجه به این نکته ضروری است که تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسوی به طور قابل توجهی شانس شما را برای موفقیت در کانادا افزایش می‌دهد.

زبان انگلیسی برای مهاجرت به کانادا

 دو آزمون آیلتس و دولینگو را در این زمینه معروف هستند. البته منابع هر دو آزمون یکسان است. اما اعتبار آیلتس بیشتر و مورد قبول مراکز بیشتر و معتبر در کانادا می‌باشد. این هم به علت کیفیت برگزاری آزمون می‌توان دانست.

آزمون آیلتس از چهار بخش مهارت گفتاری (Speaking)، مهارت نوشتاری (Writing)، مهارت شنیداری (Listening) و مهارت خواندن (Reading) تشکیل شده است. نمره هر بخش جداگانه محاسبه می‌شود.

نوع ویزا نمره آزمون آیلتس
نیروی کار ماهر فدرال ۶
نیروی کار ماهر اسکیلد تریدز مهارت های گفتاری و شنیداری ۵، مهارت های خواندن و نوشتاری ۴
مشاغل رده A  (طبقه‌بندی ملی مشاغل کانادا) ۶
مشاغل رده B (طبقه‌بندی ملی مشاغل کانادا) ۵ برای گفتاری، شنیداری و نوشتاری و ۴ در مهارت خواندنی
ویزای استارت آپی ۵ برای گفتاری، شنیداری و نوشتاری و ۴ در مهارت خواندنی
برنامه مهاجرتی آتلانتیک ۴ در مهارت ‌های گفتاری و نوشتاری، ۵/۴ در مهارت شنیداری و ۵/۳ در مهارت خواندن
ویزای خوداشتغالی ۴ برای گفتاری و نوشتاری، ۵/۴ برای شنیداری و ۵/۳ برای خواندن
طرح کشاورزی-غذا ۴ برای گفتاری و نوشتاری، ۵/۴ برای شنیداری و ۵/۳ برای خواندن
شهروندی ۴ برای گفتاری و نوشتاری، ۵/۴ برای شنیداری و ۵/۳ برای خواندن
تحصیلات تکمیلی ۵/۶ (کمتری نمره هر مهارت ۶)

قانون زبان برای مهاجرت به کانادا برای همسران متفاوت است و لازم نیست هر دو نفرتان مدرک زبان را کسب کرده باشید. اگر یکی از شما دو نفر مدرک آیلتس بالای ۶ داشته باشد، می‌تواند به قصد دریافت ویزا های تحصیلی و کار برای اقامت هر دو نفر اقدام کنید.

باید بدانید آیلتس ۶ به معنای نمره متوسط است که دریافت آن اصلا کار سختی نیست. تنها ۳ تا ۴ ماه زبان برای دریافت این سطح زبان زمان نیاز دارید. برای دستیابی به این درجه هم به کلاس های سنگین و مطالعه کتاب های خاص هم به هیچ وجه نیاز ندارید.

زبان فرانسوی برای مهاجرت به کانادا 

استان های کبک، نیوبرانزویک، ساسکاچوان، مانیتوبا و یوکان از مهاجرین مدرک زبان فرانسوی را درخواست می‌کنند. البته روال های اداری در این مناطق به زبان انگلیسی هم جریان دارد. برای مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسوی هم بسیار پر طرفدار است. ویزا های تحصیلی و یا اکسپرس اینترای برای مهاجرت بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند.

آزمون TEF دارای ۶ سطح کلی است، اما دارای یک سری قوانین رسمی در کانادا (NCLC) است و دارای ۱۲ سطح متفاوت می‌باشد. شرکت در این آزمون و دریافت نمره قبولی برای اقدام جهت کسب درجه شهروندی در کانادا در استان کبک کاملا ضروری است.

به خصوص دریافت ویزا تحصیلی برای استان کبک که دانشگاه های بسیار معتبری دارد بین ایرانی ها در سال های اخیر رواج پیدا کرده است. دریافت مدرک متناسب برای زبان فرانسوی براساس آزمون TEF سه گروه است:

TEF : این آزمون برای این طراحی شده است تا ارزیابی دانسته های زبان فرانسوی افراد انجام گیرد. اگر افراد قصد مهاجرت، ادامه تحصیل یا کار در فرانسه یا کشورهای فرانسوی زبان را دارند مناسب است.

TEF aQ : این آزمون برای این طراحی شده است تا افرادی که قصد مهاجرت به کبک یا تحصیل در یکی از ۷ دانشگاه کبک در کشور کانادا را دارند، مدرک زبان خود را ثبت کنند.

TEF Canada : این آزمون برای این طراحی شده است که قصد تحصیل یا اقامت دائم در این کشور را دارند. از آن جایی که هر دو زبان های انگلیسی و فرانسوی زبان های رسمی این کشور هستند و افرادی که با زبان فرانسوی آشنایی خوبی داشته باشند، شانس بیشتری برای مهاجرت به این کشور را خواهند یافت.

داوطلبان باید در هر چهار مهارت زبان فرانسوی امتیاز NCLC هفت یا بالاتر از هفت را بدست آورند.

درست است که زبان برای مهاجرت به کانادا اهمیت زیادی دارد و سالانه افرد زیادی برای مهاجرت به کانادا اقدام می‌کنند، اما همه‌ی آن ها مدرک زبانی ندارند که بشود به آن استناد کرد. البته که نداشتن مدرک زبان نشانه‌ای برای کسر امتیاز ویزا است. در حقیقت فرآیند اخذ ویزا از همان ابتدا به دو دسته تقسیم می‌شود. کسانی که مدرک زبان دارند و کسانی که ندارند.

Study visa to Canada

ویزای تحصیلی

خلاف آنچه تصور می‌شود همه دانشگاه ها به مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا در مرحله پذیرش نیازی ندارند. این دانشجویان با دانستن زبان انگلیسی حداقلی درس را آغاز می‌کنند و هم زمان با گذراندن دوره تحصیلی، دوره های آموزش زبان انگلیسی را هم طی می‌کنند. البته در برخی از موارد دانشجویان از زمان پذیرش تا شروع سال تحصیلی فرصت دارند تا مدرک زبان مورد انتظار را بدست آورند.

از جمله دانشگاه هایی که امکان پذیرش دانشجویان را بدون مدرک زبان در اختیار شما قرار می‌دهند، عبارتند از:

  • ساسکاچوان (Saskatchewan)
  • بروک (Brock)
  • وینیپگ (Winnipeg)
  • رجینا (Regina)
  • مموریال (Memorial)
  • کنکوردیا (Concordia)

ادامه تحصیل در این دانشگاه ها چندان هم ارزان قیمت نیست و هزینه های اضافی را باید خودتان بپردازید. البته در مقطع ارشد اگر هم مدرک زبان آیلتس بالای ۶ نداشته باشید، بین ۱۵ تا ۲۰ ساعت در هفته اجازه کار کردن خواهید داشت.

شرایط برای داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در دوره دکتری در دانشگاه ‌های کانادا را دارند، اصلا بدون مدرک زبان آسان نیست و سختی‌های بسیاری برایشان دارد. همچنین باید پیش از شروع دوره تحصیل حتما مدرک زبان در از ۷ تا ۷٫۵ را به دانشگاه ارائه دهند. در دوره دکتری این ساعت کاری به ۴۰ ساعت در هفته ارتقا می‌یابد.

برای گذراندن دوره های زبان تکمیلی در کانادا باید توانایی پرداخت شهریه ها را داشته باشید. شهریه های گذراندن این دوره ها با توجه به کالج و نوع دوره های زبان (فشرده و یا عادی) قیمت های مختلفی خواهد داشت. که این هزینه چندان هم قابل گذشت نیست.

اگر قصد ادامه تحصیل در مدارس کانادایی را دارید، شما به عنوان دانش آموز امکان مشابه با دانشجویان را دارید. به این ترتیب دانش آموزان نیز می‌توانند در دوره های زبان در طول تحصیل شرکت کنند. البته همه مدارس این امکان را ندارند. از جمله مدارسی که به شما این پیشنهاد را می‌دهند:

  • بروکز شاوینگر لیک (Brookes shawingar lake)
  • روسو لیک (Rosseau lake)
  • کالج برنتوود (Berntwood)
  • کالج کلمبیا (Colombia)
  • ترافالگار کستل (Trafalgar castle)

اما اگر به قصد کار و پیشنهاد شغلی (Job Offer) وارد این کشور شدید، باید بدانید که این فرص های طلایی تکمیل زبان بیشتر اوقات به شما پیشنهاد نخواهد شد. به تبع ان هم آزادی هیا شما و امکان پیشرفتتان افت زیادی خواهد داشت.

ویزای کاری

موارد استثنا هم به جز موارد تحصیلی برای اخذ ویزا بدون مدرک زبان وجود دارد. البته این امکان اغلب برای کسانی که درخواست کارشان توسط کارفرمایان تایید شده باشد امکان دارد. این افراد باید توانایی پاسخ دهی کافی و مناسب را در طی مکاتبات با کارفرمایان خود را داشته باشند. در این میان مشاغل فنی نیاز به مدرک آیلتس ندارند. این مشاغل عبارتند از:

  • جوشکاری
  • آشپزی
  • آرایشگری
  • خیاطی
  • راننده ماشین های سنگین

این عدم محدودیت برای انگلیسی و فرانسوی قابل اجرا است.

باید بدانید این امکان برای مشاغل خاص وجود دارد. اگر در رشته هایی مانند پزشکی، مدیریت و مهندسی تحصیل کرده‌اید باید آیلتس ۶ به بالا کسب کنید.
 

اهمیت زبان برای مهاجرت به کانادا برای دانشجویان

ناتوانی در صحبت کردن چه انگلیسی و چه فرانسوی در کانادا در صدر مشکلات دریافت ویزا هستند. وقتی زبان پر کاربردی مانند انگلیسی را نمی‌دانید در واقع در توانایی برقراری ارتباط با دوستان و همکارانتان را نخواهید داشت. این که مدرک زبان ندارید یک ضعف است که تمام ابعاد و جنبه‌ های زندگی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

زمانی که شما قصد دریافت ویزای تحصیلی دارید طبیعی است که در رقابت با افرادی که دارای نمرات مشابه شما در رشته تحصیلی مشابه شما هستند، قرار می‌گیرید. بسیاری از اساتید زمانی که درخواست های اپلای را نگاه می‌کنند. برایشان مهم است که دانشجو با مدرک زبان به خصوص نمره شنیداری بالایی باشد.

چرا که اساتید به دنبال کسانی هستند که بتوانند در کارهای پژوهشی، نوشتن مقالات و کار با دانشجویان در دو جایگاه دستیار آموزشی و دستیار پژوهشی کمک آن ها باشند. پس اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع ارشد را دارید با در اختیار داشتن نمره خوب در آیلتس برای جایگاه دستیار آموزشی به صورت خودکار نامزد خواهید شد.

فقط جایگاه علمی نیست که اهمیت دارد به این دانشجویان هزینه های تحصیلی و حتی نقدی هم برای زندگی و پرداخت شهریه تعلق می‌گیرد. اگر دانشجو دکتری باشید، با داشتن مدرک زبان برای هر دو جایگاه دستیاری کاندید خواهید شد. به علاوه پس از اتمام تحصیل به نفع شما در محیط های کاری بعدی تمام خواهد شد.

برای متقاضیانی که سنی بالاتر از ۲۰ سال را دارند و  قصد پذیرش از دانشگاه‌های در مقاطع دانشگاهی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه ها یا کالج‌ را دارند این امکان را قرار دادند تا بتوانند افرادی که دانش بالا و سواد خوبی دارند را جذب کنند.

دانشگاه‌های کانادا، از افراد بسته به مقطع مورد نظر برای تحصیل، نمره زبان آیلتس ۶ یا ۶.۶ و یا ۷ و یا معادل آن در آزمون‌های CAEL, CELPIP, TOEFL iBT را برای ورود مستقیم به دوره‌های خود را درخواست می‌کنند. اما اگر متقاضی دارای مدرک زبان پایین‌تر از نمره مورد نظر باشد، به صورت مشروط هم می تواند در دوره های جدول بالا شرکت کنند تا به سطح خوبی دست پیدا کنند.

درست است که برای مهاجرت به کانادا الزاما نیازی به داشتن مدرک زبان معتبر نیست. اما وجود این امکان به منزله پذیرفته شدن صد در صدی هم نیست. همچنین تعداد کسانی که از این روش اقدام می‌کنند زیاد است.

بهتر است مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی را براساس نیازتان و مدارک مورد نیاز سفارت دریافت کنید. مدرک معتبر یعنی امتیاز بالاتر و امکان اخذ ویزا راحت تر.

آواتار کاربر

زبان نگار

یک دیدگاه ارسال کنید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 30 views بار دسته بندی : بلاگ زبان انگلیسی تاريخ : 3 می 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.